اخبار

توجه به ظرفیت ها و شناسایی هنرمندان بومی، ویژگی مهم جشنواره تجسمی جوانان است

توجه به ظرفیت ها و شناسایی هنرمندان بومی، ویژگی مهم جشنواره تجسمی جوانان است
«فرهاد فزونی»داور جشنواره تجسمی جوانان معتقد است این جشنواره به شکلی عادلانه به هنرمندان سراسر کشور امکان می دهد همپا و دوشادوش هنرمندان حاضر در پایتخت و برخی از استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ به معرفی ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های هنرمندانه شان بپردازند.

به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ فرهاد فزونی استاد کارگاه و داور بخش گرافیک بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، مهمترین مزیت برگزاری این رخداد را مرکز گریزی و توجه به شهرستان ها و استان ها در بحث میزبانی و گسترش هنرهای تجسمی در کشور دانست و افزود: نتیجه برگزاری چنین جشنواره هایی در استان‌ها و شهرستان‌ها آن است که مخاطبان و دیگر هموطنان‌مان نیز با شکل، شیوه، فضا و جهان هنرهای تجسمی آشنا می‌شود. این مساله می‌تواند علاوه بر گسترش نگاه عموم مخاطبان به فعالیت‌های هنری، زمینه و بستری را برای آشنایی هرچه بیشتر آنها با شاخه های مختلف هنرهای تجسمی فراهم کند.

 برگزیده جایزه بهترین اثر تایپوگرافیک «اولین دوسالانهٔ پوستر شیکاگو STA» با تأکید بر آن که همواره نگاه هنرمندان بر تفکر ایده آل استوار است تا بتوانند بهترین خروجی را در خلق اثر از خود ارائه دهند یادآور شد: به همین سبب است که معتقدم جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در کنار کارنامه و خروجی‌های موفق خود هنوز هم می‌تواند با قدرت و ظرفیت بیشتری نسبت به آنچه که هست برگزار شود.

وی افزود: مهم‌ترین خروجی‌های این جشنواره آشنایی هنرجویان و دانشجویان جوان شرکت کننده در این رویداد در شناخت صحیح مسیر آینده حرفه ای شان و شکل گیری جهان بینی، طرز نگرش و رویکرد های مختلف در ارائه آثار هنری به شمار می رود.

به گفته فزونی، ایجاد مسیر برای معرفی آینده حرفه‌ای جوانان می‌تواند راه‌گشای نگرش‌ها و طرز فکر آنها در انتخاب صحیح خط مشی و نگرش خود در قالب هنرمند حرفه‌ای به شمار می‌رود و نه تنها آنها را از آزمون و خطاها باز می دارد که حرکت به سمت مسیری خلاف جهت را به آنها می آموزد. به همین سبب است که معتقدم این رویداد به شکل گیری نگاه حرفه ای آنها در بازه زمانی کوتاه تری منتج می شود.

او با تأکید بر آن که هدف کارگاه‌های جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان آموزش صفر تا صدی شاخه های 9 گانه این هنرهای تجسمی نیست؛ گفت: اساتید و داوران این کارگاه ها تنها اشاره ای به هنرمندان جوان حاضر در این کارگاه ها می کنند.

وی ادامه داد: هنرجویان جوان این جشنواره با پی گرفتن جمیع اشارات اساتید علاوه بر اتکا به ظرفیت های هنرمندانه شان، مسیری صحیح را در تفکیک مسائل جزئی و کنار هم قرار دادن آنها برای شکل‌گیری کلیتی به نام خلق اثری واحد به عنوان سرنخی از اساتید و داوران دریافت می کنند تا بتوانند در شکل گیری کلاف هماهنگ خلق و تولید اثر هنری شان مسیری صحیح را بپیمایند.

برگزیده جایزه سرو نقره‌ای با بیان آن که جوانان حاضر در چنین جشنواره هایی با چاشنی دانش کم اما شور و هیجانی بالا وارد می شوند و وظیفه اساتید و داوران حاضر در کارگاه‌های جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کنترل این شور و هیجان و خط‌‌‌‌‌دهی درست برای گام‌های ابتدایی هنرجویان در مسیر تبدیل به هنرمندان حرفه ای است یادآور شد: در حقیقت شکل گیری مساله ای به نام ایده پردازی منطبق بر نگرش و جهان بینی هنرجویان در آینده می‌تواند مهمترین عنصر راهگشا در تعیین مسیر صحیح از مسیرهایی که ممکن است آنها را به بیراهه هدایت کند به شمار می رود.

بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری «رضوان صادق‌زاده» با شعار «نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل» از سی ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برگزار خواهد شد.

۱ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید